Přihlášení

Registrovat se
Zapomenuté heslo

plavání

Pro ročník3
Den výukyúterý
Čas výuky13.00-14.00
Místo výukybazén-Slovany
VyučujícíMgr. Jan Matas
Doplatek0

Popis sportu

VE VODĚ PRO ZDRAVÍ
Plaveckým sportům se muže věnovat každý - od nejmenších až po rekreační plavce pokročilejšího věku.


Každý pohyb ve vodě je vzhledem k jejímu odporu měkký,takže plaváním svaly posilujete,ale zároveň šetříte svůj pohybový aparát.To je také důvod,proč lékaři doporučují rekonvalescenci ve vodě.Navíc veškerý pohyb ve vodě se odehrává ve vodorovné poloze,takže nezatěžujete ani srdce.Dokonce i při velkých výkonech ve vodě se TP frekvence vyšplhá max.180tepů/min.(při zátěži na suchu až na 220tepů/min.)
Léčebnou sílu má už jen fakt,že se pohybujete v chladném prostředí. Voda v bazénech mívá kolem 26°C,Aby tělo udrželo svou "provozní" teplotu,musí vydat určitou energii. Nejprve začne spalovat cukry,potom tuky a vy- bez námahy-hubnete.
 

Pohyb v chladné vodě navíc pozitivně působí na cévní aparát.(zimou se povrchové cévy stahují-tělo se tak chrání před chladem-a zvýšená námaha je naopak roztahuje).
Už 10cm nad vodou je tzv.bezprašná zóna. Z toho důvodu je tedy plavání zejména v přírodě vhodné i pro ty,kteří trpí dechovými potížemi.
Ideální jsou 2-3hod./týdně. Začátečníci zvládnou 500m, ti kdo jdou do "kondičky"2000m/hod.


PRSA - zatěžuje se horní polovina těla-hlavně svaly zádové,a to široký sval zádový,vzpřimovače trupu a krční svaly,dále svaly hýžďové,čtyřhlavý sval stehenní
A sval lýtkový.
KRAUL - namáháte především malý a velký prsní sval.Zatížení zad není tak velké jako při plavání prsou.
ZNAK – jde vlastně o kraul v obrácené poloze - na zádech. Zapojujete také břišní svaly.

Mgr. Lucie Králová