Přihlášení

Registrovat se
Zapomenuté heslo

pilates

Pro ročník3
Den výukyúterý
Čas výuky13.00-14.00
Místo výukyVŠ koleje-Bolevecká
VyučujícíMgr. E. Fajfrlíková
Doplatek0

Popis sportu



PILATES -
je cvičební metoda, která se začleňuje do oblasti cvičení pod názvem Body & Mind a v poslední době se stala velmi oblíbenou a populární. Velmi často se objevuje
v rozvrzích všech fitness center. Tento systém cvičení našel oblibu i u vrcholových sportovců, ale i tanečníků. Celý systém cvičení je založen na dodržování několika hlavních principů, které se hodně přibližují k některým východním systémům jako je např. joga, taichi apod..  Pilates se nikdy netajil tím, že z těchto systémů také čerpal.                                                               




Hlavními principy jsou:

- každý pohyb vychází ze středu těla - z místa těžiště (podle vaší konstituce cca 2-3 cm pod pupíkem) - používá se povel "přitáhnout pupík k páteři" - což znamená maximálně zapojit břišní svaly a pánevní dno. Teprve potom provádíme další pohyby trupem či končetinami. Pozor nejedná se o podsazení pánve stahem hýždí (!) - systém pilates respektuje přirozené zakřivení páteře.              

 

 

DÝCHÁNÍ - dýcháme  pravidelně, prohloubeným nádechem i výdechem, nádech je směřován do stran - rozšiřuje hrudník (NE nahoru do ramen!) a výdech je soustředěn na centrum - power house, kde se zapojí komplexně všechny břišní svaly a pánevní dno.                                            

SOUSTŘEDĚNÍ - KONCENTRACE - při cvičení je třeba přemýšlet o cvičení a o tom, jak jednotlivé cviky provádíme, jak při nich dýcháme, jak reaguje naše tělo. Když při cvičení přemýšlíte o tom, jak si zítra vyrazíte s kamarádkou, nejen že účinek cvičení není dlouho patrný, ale i technika cvičení je obtížně proveditelná. Ale na druhou stranu, když večer ulehnete do postele a znovu si ve svých představách projíždíte cvičební sestavu - je již dokázáno, že organizmus reaguje - i když zrovna necvičíte.                                                                   

KONTROLA TĚLA - při cvičení je třeba neustále dodržovat všechny principy a hlavně kontrolovat reakce   těla a organizmu.  Přizpůsobit rozsah a náročnost svým schopnostem tak, abyste všechny cviky prováděli "v pohodě" bez přetěžování nežádoucích oblastí těla. Tím by mohlo dojít k rozvoji svalové disbalance. Proto cvičte jen tolik, na kolik se cítíte a své pohyby stále kontrolujte!!!                                                     

PLYNULOST POHYBU - pohyby neprovádějte švihem, ale velmi pomalu. To je zpočátku velmi těžké - pomalu prováděný přesný pohyb je náročnější než rychlý, švihem nebo velkou silou provedený. Rychlost pohybu by se dala přirovnat pohybu ve vodě - tzv. floating - plovoucí pohyb. Až se techniku pohybu spolehlivě naučíte - postupně můžete zvětšovat jak rozsah, tak i rychlost pohybu.                                               

ROVNOVÁHA - metoda PILATES respektuje přitažlivost zemskou – gravitaci. Tělo se často dostává do poloh, ve kterých je třeba udržet rovnováhu (např. kolébky). Tím posilujeme velmi důležitý systém hluboko uložených svalů - které se zapojují do aktivity pouze reflexně - tedy se procvičují právě v situacích, kdy je třeba "držet rovnováhu".                                                            

INTEGRACE - propojení a sjednocení všech výše uvedených principů je cílem pilatesovy metody. Při správném cvičení dochází k odstraňování svalových disbalancí, k obnovení správného držení těla, zvýšení kondice a pohyblivosti. Trénink pilates metody vytváří kvalitní základ pro další svalový rozvoj, posílení hlubokého stabilizačního systému napomáhá odstranit bolesti zad.  Spojení těla a mysli, vnímání sebe sama během cvičení zkvalitňuje svalový trénink a vlastní prožitek ze cvičení. Přeji vám mnoho trpělivosti s vaším tělem. V hodinách pilates se budeme snažit, aby vaše tělo bylo zdravé a pružné, vaše mysl projasněná a optimistická! 

 

Mgr. Eva Fajfrlíková fitness instruktor pilates metoda IDEA s mezinárodní licencí

POWER HOUSE  tzv. CENTRUM